sâmbătă, 21 iulie 2012

Filaret

Nu vreau sa scriu vreun eseu, studiu sau, cine stie, vreo monografie despre o zona care reprezenta acum un secol sudul orasului. Un "sud" industrial. Un "sud" al unor mahalale sarace ale orasului.

Filaretul (al carui nume vine de la Mitropolutul Filaret (1742-1794), fost episcop al Ramnicului, Episcopia Ramnicului se gasea in zona Ateneului, biserica fiind demolata in 1876) a fost o vale inconjurata de dealurile viilor. O vale care era loc de "picnic" pentru bucuresteni. Loc in care Mitropolitul Filaret a ridicat o fantana. Fantana care, degradata fiind (in Bucuresti ordinea a fost intotdeauna exceptie!) a fost demolata in 1863, ca peste numai sapte ani sa fie inlocuita cu actuala Fantana Cantacuzino.

Pe o latura a "campiei", s-a ridicat la 1869 Gara Filaret (prima gara din Bucuresti), devenita autogara in 1960. Prezenta garii a ajutat mult la dezvoltarea industriala a zonei.

De cealalta latura a "campiei" s-a ridicat in 1871, in locul unei case a unui horticultor elvetian, "Uzina de gaz". http://steredraghicescu.blogspot.ro/2010/09/strada-candiano-popescu-trece-pe-langa.html

"Campia" a devenit din 1906 Parcul Carol. Nu semana deloc cu parcul de azi. Era un loc in care s-a deschis "Expozitia Generala". Pavilioane in jurul lacului (podul inca nu aparuse) si locuri de distractie. http://steredraghicescu.blogspot.ro/2011/11/parcul-carol.html

Gata! Destul pentru azi. Nu vreu sa va plictisesc.

2 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Sunt o școlăriță atentă.
Îmi place lecția!

Mihai spunea...

Multumesc pentru apreciere, desi azi am fost cam haotic in prezentare.