joi, 13 ianuarie 2011

Alexandru Tzigara-Samurcas






Azi la ora 5:00 PM am fost la vernisaj la Muzeul Taranului Român, la Sala Irina Nicolau. O expozitie bazata pe arhiva de imagini mostenita de la Alexandru Tzigara-Samurcas. Un grup de studenti de la Arhitectura, indrumati de doamna profesoara, au scormonit prin cele peste 2500 de diapozitive, incercand sa faca o analogie intre arhitectura romaneasca si cea a edificiilor italiene.
Cea mai reusita mi s-a parut analogia dintre Poarte Gorjana si Arcul Pacii din Milano. Analogia dintre Castelul Miramar si Manastirea Comana (nu am retinut fotografia), ca fiind construite pe o peninsula, mi s-a parut fortata, dar asta e parerea mea, eu nefiind arhitect ori critic de arta.
Am mai retinut o fotografie document. Un interior al Manastirii Sarindar.
PS Discursutile nu m-au atras in mod deosebit, fiind utilizat un limbaj de lemn pur. Totusi, expozitia merita vazuta.

Un comentariu:

Mihai spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=AgSptNx19AI&feature=related