vineri, 30 iulie 2010

Din nou Vuvuzel


A aparut Vuvuzel. Azi are chef de vorba.
- Am uitat sa-ti povestesc despre Spitalul Colentina. Vechi. Constructia a inceput acum mai bine de 150 de ani. Pe un teren donat de domnitorul Grigore Ghica. Planul l-a facut arh M.Hartl şi a fost aprobat de printul Scarlat Grigore Ghica. Incercarea a fost un esec, asa ca in 1861, constatandu-se de catre o comisie de la EFORIA SPITALELOR ca materialele folosite au fost de calitate slaba, se demoleaza tot si se face alt plan. 
Inaugurarea are loc la 24 ianuarie 1863 de catre Al I Cuza. Simbolistica datei o reprezinta 5 ani de la Unirea Principatelor.
- Vuvuzele, ai fost prin spital?
- Nu acum. Am ramas surprins acum cateva zile, atunci cand am vazut amestecul de cladiri vechi si noi. Asa ca, m-am documentat!
- Bine. Miercuri seara trecusesi de CIRC. Da-i bataie ca nu am loc de toate amanuntele pe blog!
- Merita sa vezi cladirea care a apartinut Comandamentului Jandarmeriei Rurale. E un amestec de gotic si neoromanesc. Parerea mea. Nu stiu ce zic arhitectii, nu stiu nici cand a fost construita, de cine si ce destinatie are azi. Pe vremuri era Militia. Vis a vis de statia de metrou. Un cunoscut stia ca nu se va face statie pe trotuarul acela: "Nu o sa accepte politia sa se faca statie in fata lor!". Pe partea aia statia e tocmai in Barbu Vacarescu. Am aflat cate ceva si despre Jandarmeria Rurala. Stai sa vezi.
Suna telefonul. Vuvuzel isi cere scuze si dispare. Iar m-a lasat cu povestea in balta. Cred ca o sa iasa un serial fluviu. Si asta pentru o singura plimbare. 

PS Ma gandesc cu groaza ca intra in concediu. Daca face turul lumii, il anunt ca nu mai scriu despre el pe blog.

Niciun comentariu: