vineri, 26 decembrie 2008

Sarbatori


Craciun. Ideea de Mos Craciun.
Hmm! Pe vremea copilariei mele era alt Mos. Unul, Gerila. Asta aducea jucarii copiilor cuminti cu ocazia Noului An. Prin reviste gaseai un an vechi (sa zicem '60) batran, lasand locul unui pici. Asta era Noul An '61.
Cum sa va povestesc de un Craciun al copilariei? Nu exista! Copiii ieseau cu "Plugusorul". Sarbatorile de iarna erau zilele Noului An. A nu se confunda cu Zilele Filmului Sovietic. Sau, eu stiu ce alte zile. La TV, atunci un miracol al "zilelor noastre", Amza Pelea, Toma Caragiu...
Eu nu faceam parte din "lumea selecta" care privea la TV. La mine "ochiul magic" al aparatului de radio era stapan.
Intr-un an am avut invitati. Vecinii de la 3. Baiatul, un pic mai mare decat mine, era Crinul. Ce mai, sarbatoare cu flori! Cum a fost? Vecinul (tatal) s-a imbatat. A vrut sa aprinda "artificii" si a dat foc la pom. Frumos. Ca intr-un monolog cu Toma Caragiu. Eu m-am speriat, dar a ars frumos!
O! Brad frumos!

2 comentarii:

Anna spunea...

Pai...trebuia sa puneti pomul in baie."Da, dar in baie e baia", vorba lui Toma Caragiu, daca mai tii minte... :-)

Anonim spunea...

sarbatorile sunt facute pentru amintirile de la gura sobei... am regasit asta in rindurile tale...
Cele bune
La multi ani